mapa obchodu
úvod
0
Doprava zdarma
Jak měřit velikost
Tabulky velikostí
Výhody nákupu
kategorie
značky
velikosti
pohlaví
    kategorie
    značky
    velikosti
    pohlaví
      Nejprodávanější
      akční zboží novinky doporučujeme
      Newsletter

      mapa
      Masarykovo náměstí 36/11, Kyjov 697 01
      +420 602 821 873
      info@boticky.com
      facebook
      Nacházíte se: Úvod / Aktuality / Jak reklamovat obuv, abychom uspěli
      zpět

      Jak reklamovat obuv, abychom uspěli

      30.07.
      2014
      Jak správně postupovat při reklamaci obuvi.
      Jak reklamovat boty, abyste uspěli ......................

      V Česku se nejvíc reklamují boty. Lidé si však často mylně myslí, že si u nich během dvouleté záruční doby mohou nechat opravit cokoliv. Pak bývají překvapení, že jim obchodníci reklamaci zamítnou, protože vada vznikla běžným opotřebením.

      Než si koupíte boty, přemýšlejte, kde a jak často v nich budete chodit. Obuv poškozenou nevhodným používáním totiž budete jen těžko reklamovat. Soudní znalecPetr Janata upozorňuje, že někdy se tzv. společenská obuv používá jako vycházková, sportovní obuv se zase občas využívá, stejně jako ta módní, k vycházkám. Běžná obuv lidem někdy nahrazuje pracovní, jenže ta by měla být vyrobena z velmi kvalitních materiálů. Důležité také je o boty řádně pečovat, impregnovat je, důkladně sušit a neprat je například v pračce.

      „Zákazník by měl také od prodávajícího zjistit, z čeho je bota vyrobena a do jakého prostředí (sucho, vlhko) se hodí,“ upozorňuje Jaromír Šlágr z České kožedělné a obuvnické asociace (ČKOA). Doklad o koupi bot si asi schová každý, málokdo si ale aspoň jednou přečte příbalový leták přiložený ke koupeným botám. I proto patří boty k nejčastěji reklamovaným výrobkům.

      Šlágr vidí problém v tom, že velká část spotřebitelů považuje délku záruční lhůty za stejně dlouhou jako dobu životnosti bot. Tu ale ovlivňuje řada faktorů, například jak často se používá, hmotnost toho, kdo ji nosí, jak je používána a jak se o ni pečuje. Většinu obuvi tvoří sezónní zboží, které je zpravidla „spotřebováno“ již během záruční lhůty, a není je možné reklamovat.

      „Podle našich zkušeností a potvrzují to i znalci, připadá téměř polovina případů, které zákazníci reklamují jako domnělou vadu, na běžné opotřebení nebo poškození obuvi,“ říká Vlasta Mayerová z ČKOA.

      Mezi oprávněné reklamace způsobené vadou materiálu patří například rozlepení svršku a spodku obuvi, popraskané šití na svršku obuvi a prasklé podešve. Pokud ovšem nebyly podešve předtím poškozeny, třeba tím, že je zákazník o něco prořízl. Může jít také o olupování povrchové úpravy, nebo praskání svrškového materiálu v místě opakovaného ohybu.

      Vady jako rozlepení svršku a spodku obuvi, nebo popraskané šití na svršku obuvi, jdou ovšem podle Mayerové jednoduše opravit. Pokud tedy kupující zjistí nějaký problém, měl by boty co nejdříve reklamovat v prodejně, kde je koupil. Nebo, jak upozorňuje Šlágr, v kterékoliv prodejně, patřící prodávajícímu, která tento typ bot nabízí, případně v sídle či místě podnikání prodávajícího.

      Podle Šlágra roste počet případů, kdy zákazník nemá doklad o koupi bot a odvolává se na svědectví rodinného příslušníka či kamaráda, které mu ovšem prodávající nemusí uznat.

      K reklamaci není třeba krabice, v níž zákazník boty koupil. Obuv má být očištěná, suchá a hygienicky nezávadná. Hygienická závadnost je jediný důvod, kdy prodávající může reklamaci ihned odmítnout a nemusí se jí vůbec zabývat.

      O reklamaci je třeba sepsat písemné potvrzení, například reklamační protokol, s přesným datem a důvodem, proč zákazník obuv reklamuje a jak si ji přeje vyřídit. Později se na protokolu objeví, kdy a jak byla reklamace vyřízena. Pokud se prodávající se zákazníkem nedohodnou na delší lhůtě, je reklamace obvykle vyřízena do třiceti dnů.

      O reklamaci nerozhoduje výrobce či dodavatel obuvi, ale prodávající. Buď ji uzná a vrátí kupujícímu peníze za reklamovanou obuv, nebo mu ji v případě neodstranitelné vady vymění. Odstranitelnou vadu na vlastní základy odstraní. „Reklamaci může i zamítnout, když usoudí, že obuv byla poškozena nebo opotřebena v důsledku užívání, což je často chybně zaměňováno za vadu,“ varuje Šlágr.

      Pokud zákazník s rozhodnutím prodávajícího nesouhlasí, může si nechat zpracovat znalecký posudek, a když je hotov, pokusit se boty znovu reklamovat. Seznam znalců je na serveru www.justice.cz. Tvoří ho sedmnáct soudních znalců a jeden znalecký ústav, kteří se posuzováním kvality obuvi zabývají. Jejich cílem je tedy důkladně posoudit, kdy jde o vadu materiálu a kdy se kupující o obuv špatně staral, nebo ji používal k jinému účelu, než měl a reklamace je proto neoprávněná.

      Cena za znalecký posudek je individuální. Například šestice znalců ze Zlína si v současné době účtuje za soudně znalecký posudek v průměru 1 500 korun, ti pražští podle Šlágra až 6 000 korun. Posudek zpravidla platí kupující, měl by se proto včas zajímat o jeho orientační cenu. Když spor vyhraje, prodávající mu tyto peníze uhradí.

      Zdroj: http://www.penize.cz/ochrana-spotrebitele/69349-jak-reklamovat-boty-abyste-uspeli 
      zpětnahorutisk